VoIP centrale

Bij een VoIP centrale denk je misschien aan een apparaat dat bij je op kantoor of in de serverruimte staat, net zoals bij een traditionele PBX- of PABX-centrale. Dat is echter niet het geval, bij VoIP bel je namelijk via een digitale telefooncentrale die niet fysiek bij jou op locatie staat.

Een VoIP centrale benader je dan ook via het internet en dat biedt interessante voordelen. Zo wordt de centrale in meerdere datacenters in Nederland gehost, waardoor flexibiliteit én betrouwbaarheid gegarandeerd zijn. Bovendien kun je gebruik maken van een innovatieve telefooncentrale zonder dat je hoeft te investeren in dure hardware die je in de toekomst weer moet vervangen.

 

Bellen via een VoIP centrale

Kies je voor zakelijk bellen via een VoIP centrale, dan haal je meer uit je bedrijfsnetwerk. De bandbreedte daarvan biedt naast het internet namelijk nog genoeg ruimte om flexibel te kunnen telefoneren. Je kunt bellen met andere VoIP nummers, maar ook met gewone telefoonnummers. Daarnaast kun je gratis onderling bellen en eenvoudig je telefoon doorschakelen naar mobiel, om maar een paar van de voordelen van zakelijk bellen via VoIP te noemen.

 

VoIP telefooncentrale: De meest efficiënte oplossing

Overweeg je om over te stappen op zakelijk bellen via internet, dan kijken we graag samen naar wat in jouw situatie de meest efficiënte oplossing is. Dat kan het opzetten van een nieuwe virtuele VoIP telefooncentrale zijn, of het optimaliseren van je bestaande centrale voor VoIP telefonie. SpeakUp heeft de meest voorkomende gecertificeerde IP-centrales in het assortiment. Voor informatie neem contact met ons op.