Werken bij Speakup

Je bent van harte welkom!

Wij vinden dat jij, samen met je collega’s, de sleutel bent tot het waarmaken van onze ambitie en wij bieden je daarom alle ruimte om verder te groeien en jezelf te ontwikkelen, samen met ons bedrijf. Zo kunnen we sámen onze klanten steeds dat beetje extra bieden. We hebben heel veel leuke en nieuwe ideeën, maar zonder jou kunnen we deze niet realiseren. Ben jij op zoek naar een bedrijf met oog voor jouw talenten en wensen? Dan zijn de Speakup vacatures, stages en afstudeeropdrachten het startpunt van onze innovatieve en motiverende, wederzijdse samenwerking. Wij staan zeker open voor jouw nieuwe ideeën en horen graag van je of wij bieden wat bij jou past.

 

Zie jij jezelf al helemaal bij ons zitten? Solliciteren? Doen!

Als Speakup NOC Engineer (netwerk specialist) zorg je ervoor dat ons telefonienetwerk – waar maandelijks miljoenen telefoongesprekken op plaatsvinden – continu blijft draaien. Ons netwerk wordt hiernaast continue verder uitgebouwd en beheerd, zodat we al onze leuke én nieuwe ideeën kunnen blijven realiseren voor onze partners en eindgebruikers. We zijn in deze specifiek op zoek naar een medior medewerker die we graag verder opleiden binnen ons mooie bedrijf.

Wat je zegt wat je doet:
“Ik zorg dat Speakup eindgebruikers bereikbaar zijn zoals zij willen”

Wat je feitelijk doet:
– Je installeert, configureert en onderhoudt ons netwerk, onze routers en switches.
– Je werkt aan een redundant uitgevoerde realtime netwerkomgeving.
– Je beheert in overleg met systeembeheer de racks in de drie datacenters van Speakup.
– Je werkt actief aan het verbeteren van de algemene Speakup netwerkkwaliteit.
– Je slaat een brug met de afdeling Servicedesk en je lost samen complexe vraagstukken op.
– Je denkt mee en adviseert actief bij nieuwe oplossingen en/of klanten.

Jouw team:
Je werkt samen binnen een toegewijd team, ieder met zijn eigen specialismen zoals bijvoorbeeld van routers en switches van Brocade of HP.

Je team is compleet door de samenwerking met de Manager Operations van Speakup, jullie dagen elkaar uit en jullie zijn gemotiveerd om samen technisch tot het uiterste te gaan in het belang van de klant. Buiten kantoortijden stopt het werk niet, naast de (24×7) storingsdienst moet er soms ook ’s avonds of in het weekend onderhoud worden gepleegd.

Je collega over het werk:
Bij Speakup staat NOC voor alles om het netwerk en de diensten draaiende te houden. Ik denk na over complexe oplossingen, waarbij het bijna een sport is om een oplossing zo schaalbaar mogelijk te maken maar uiteraard ook redundant uit te voeren. Alles draait daarbij om de uptime, zoveel mogelijk negens, maar liever natuurlijk die honderd procent. Mijn werk bij Speakup is uitdagend, gevarieerd en ik heb veel flexibiliteit om zelf invulling aan mijn werkdag te geven. Ik ben betrokken bij innovatie en ik onderhoud contact met onze leveranciers. We komen vaak nieuwe uitdagingen tegen, die soms vragen om creatieve oplossingen. Los je een capaciteitsprobleem op met meer servers, snellere servers of door je oplossing efficiënter te maken?

Wat wij zoeken:
– Je denkt en werkt op HBO/WO niveau.
– Je hebt kennis van Linux (Debian).
– Je bent technisch autodidact en indien de situatie daarom vraagt stressbestendig.
– Je kunt onder woorden brengen wat een gebruiker wil en je kunt dit vertalen naar techniek.
– Je Nederlands én Engels in woord en geschrift zijn uitstekend.
– Je bent trots op je werk en staat open voor feedback.

Wat wij je bieden:
– Uitstekend salaris;
– Mobiliteitsplan en goede pensioenregeling;
– 25 vakantiedagen;
– 2 baaldagen, omdat we begrijpen dat je niet altijd 100% kunt zijn;
– Opleidingsmogelijkheden, cursussen en workshops;
– Een prachtig ingericht kantoor recht tegenover de UT;
– Een fijne werkplek met 2 monitoren;
– Veel vrijheid en verantwoordelijkheid om je werk te doen;
– Goede, vers gebrande koffie;
– Gezellige collega’s, een lunchgroep en borrels van tijd tot tijd;
– Collega’s die je waarderen.

Informatie en solliciteren
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure of wil je direct solliciteren, neem dan contact op met Marloes van der Horst via email hrm@speakup.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature, bel dan met Wouter Ekelmans (Manager Operations) op 088 – 77 325 87. Zij staan je graag te woord.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanleveren is voor jou een formaliteit.
Speakup, Institutenweg 6, 7521 PK in Enschede | E-mail: hrm@speakup.nl | Telefoonnummer: 088 – 77 325 87.
Overige aanvullende informatie over ons bedrijf vind je op de rest van onze website.

Als Speakup NOC Engineer systeem – en applicatiebeheer zorg je dat dat ons telefonieplatform – waar maandelijks miljoenen telefoongesprekken op plaatsvinden – continu blijft draaien. Ons platform wordt hiernaast altijd verder uitgebouwd en beheerd, zodat we al onze leuke én nieuwe ideeën kunnen blijven realiseren voor onze partners en eindgebruikers. We zijn in deze specifiek op zoek naar een medewerker die we graag (verder) opleiden binnen ons mooie bedrijf.

Wat je zegt wat je doet:
“Ik zorg dat Speakup eindgebruikers bereikbaar zijn zoals zij willen”

Wat je feitelijk doet:
– Je installeert, configureert, onderhoudt en monitort ons serverpark.
– Je beheert de racks in de drie datacenters van Speakup.
– Je slaat een brug met de afdeling Servicedesk en je lost samen complexe vraagstukken op.
– Je denkt mee en adviseert actief bij nieuwe oplossingen en/of klanten.

Jouw team:
Je werkt samen binnen een toegewijd team, ieder met zijn eigen specialiteiten, van Bash tot Icinga, Ansible tot Puppet en van SIP tot BGP. Je team is compleet door de samenwerking met de Manager Operations van Speakup, jullie dagen elkaar uit en jullie zijn gemotiveerd om samen technisch tot het uiterste te gaan in het belang van de klant. Buiten kantoortijden stopt het werk niet, naast de (24×7) storingsdienst moet er soms ook ’s avonds of in het weekend onderhoud worden gepleegd.

Je collega over het werk:
Bij Speakup staat NOC voor alles om het netwerk en de diensten draaiende te houden. Ik denk na over complexe oplossingen, waarbij het bijna een sport is om een oplossing zo schaalbaar mogelijk te maken maar uiteraard ook redundant uit te voeren. Alles draait daarbij om de uptime, zoveel mogelijk negens, maar liever natuurlijk die honderd procent. Mijn werk bij Speakup is uitdagend, gevarieerd en ik heb veel flexibiliteit om zelf invulling aan mijn werkdag te geven. Ik ben betrokken bij innovatie en ik onderhoud contact met onze leveranciers. We komen vaak nieuwe uitdagingen tegen, die soms vragen om creatieve oplossingen. Los je een capaciteitsprobleem op met meer servers, snellere servers of door je oplossing efficiënter te maken?

Wat wij zoeken:
– Je denkt en werkt op HBO/WO niveau.
– Je hebt kennis van Linux (Debian).
– Je bent technisch autodidact en indien de situatie daarom vraagt stressbestendig.
– Je kunt onder woorden brengen wat een gebruiker wil en je kunt dit vertalen naar techniek.
– Je Nederlands én Engels in woord en geschrift zijn uitstekend.
– Je bent trots op je werk en staat open voor feedback.

Wat wij je bieden:
– Uitstekend salaris;
– Mobiliteitsplan en goede pensioenregeling;
– 25 vakantiedagen;
– 2 baaldagen, omdat we begrijpen dat je niet altijd 100% kunt zijn;
– Opleidingsmogelijkheden, cursussen en workshops;
– Een prachtig ingericht kantoor recht tegenover de UT;
– Een fijne werkplek met 2 monitoren;
– Veel vrijheid en verantwoordelijkheid om je werk te doen;
– Goede, vers gebrande koffie;
– Gezellige collega’s, een lunchgroep en borrels van tijd tot tijd;
– Collega’s die je waarderen.

Informatie en solliciteren
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure of wil je direct solliciteren, neem dan contact op met Marloes van der Horst via email hrm@speakup.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature, bel dan met Wouter Ekelmans (Manager Operations) op 088 – 77 325 87. Zij staan je graag te woord.

Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) aanleveren is voor jou een formaliteit.
Speakup, Institutenweg 6, 7521 PK in Enschede | E-mail: hrm@speakup.nl | Telefoonnummer: 088 – 77 325 87.
Overige aanvullende informatie over ons bedrijf vind je op de rest van onze website.

Ben je nog in opleiding én op zoek naar een bedrijf waar je iets kunt leren?

Deze stageplek is bedoeld voor studenten aan de MBO opleiding richting secretaresse niveau 3.

De 1ste lijn Servicedeskmedewerker is het eerste aanspreekpunt voor zowel partners als klanten van Speakup. De servicedeskmedewerker heeft een overall kennis en kunde over de diensten van Speakup en behandelt de diversiteit aan vragen, problemen en wijzigingsverzoeken. Hij/zij staat onze klanten telefonisch te woord, registreert de calls in de database, stelt de juiste vragen en lost de call op. Wanneer dit niet mogelijk is, zet hij/zij de call door naar een specialist of oplosgroep. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor een correcte follow-up naar de klant. Je loopt tijdens je stage mee met een ervaren Speakup collega en afhankelijk van je potentie kun je natuurlijk op den duur volledig zelfstandig werken. Een leuke uitdaging voor een ambitieuze student!

Wat wij je bieden (zie andere vacatures)
– Vergoeding
– Een prachtig ingericht kantoor recht tegenover de UT,
– Een fijne werkplek,
– Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om je werk te doen,
– Goede, vers gebrande koffie,
– Gezellige collega’s, een lunchgroep en borrels van tijd tot tijd,

– Collega’s die je waarderen, ook als student.

Informatie en solliciteren
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure of wil je gelijk solliciteren naar deze opdracht, neem dan contact op met Marloes van der Horst via e-mail: hrm@Speakup.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature, dan kun je haar ook telefonisch bereiken op 088 – 77 325 87. (ma/di aanwezig)

Adresgegevens
Speakup, Institutenweg 6, 7521 PK in Enschede.
E-mail: info@speakup.nl

Voor ons hosted telefonieplatform zouden we graag een WebRTC frontend willen. Het front-end zal moeten communiceren door middel van diverse api’s, waaronder XMPP en REST. Belangrijk is dat het WebRTC front-end integreert met bestaande SIP infrastructuur. Je bent vrij om hier zelf een opdracht omheen te bouwen en we zijn dan ook benieuwd naar jouw voorstel. Wil je dit in projectvorm samen met mede-studenten uitvoeren, ook dit is bij Speakup zeker een mogelijkheid.

Wat wij je bieden
– Vergoeding
– Een prachtig ingericht kantoor recht tegenover de UT,
– Een fijne werkplek,
– Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om je werk te doen,
– Goede, vers gebrande koffie,
– Gezellige collega’s, een lunchgroep en borrels van tijd tot tijd,
– Collega’s die je waarderen, ook als student.

Informatie en solliciteren
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure of wil je gelijk solliciteren naar deze opdracht, neem dan contact op met Marloes van der Horst via e-mail: hrm@Speakup.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature, bel dan met Wouter Ekelmans (Manager Operations) op 088 – 77 325 87.

Adresgegevens
Speakup, Institutenweg 6, 7521 PK in Enschede.
E-mail: hrm@speakup.nl

Om zowel ons eigen platform alsmede centrales van onze klanten te certificeren, is een testframework voor SIP zeer interessant. Hierbij zal rekening gehouden moeten worden met de SIP standaarden en bijbehorende randgevallen. Deze tests zullen moeten aantonen dat ons platform of centrales van derden voldoen aan de SIP standaard en daarmee compatibel zijn. Je bent vrij om hier zelf een opdracht omheen te bouwen en we zijn dan ook benieuwd naar jouw voorstel. Wil je dit in projectvorm samen met mede-studenten uitvoeren, ook dit is bij Speakup zeker een mogelijkheid.

Wat wij je bieden
– Vergoeding
– Een prachtig ingericht kantoor recht tegenover de UT,
– Een fijne werkplek,
– Veel vrijheid en eigen verantwoordelijkheid om je werk te doen,
– Goede, vers gebrande koffie,
– Gezellige collega’s, een lunchgroep en borrels van tijd tot tijd,
– Collega’s die je waarderen, ook als student.

Informatie en solliciteren
Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure of wil je gelijk solliciteren naar deze opdracht, neem dan contact op met Marloes van der Horst via e-mail: hrm@Speakup.nl. Heb je inhoudelijke vragen over de vacature, bel dan met Wouter Ekelmans (Manager Operations) op 088 – 77 325 87.

Adresgegevens
Speakup, Institutenweg 6, 7521 PK in Enschede.
E-mail: hrm@speakup.nl

Meer informatie?

belspeakup_mannetje_200px

 

Ben je benieuwd naar enkele van de gezichten achter Speakup? Maak hier dan alvast kennis met een deel van ons team. Wil je graag bij ons aan de slag, maar kun je niet direct iets vinden wat bij jou past in ons actuele aanbod vacatures, stages of opdrachten?

 

We nodigen je van harte uit om zelf het initiatief te nemen door jou en je idee aan ons voor te stellen.
Geef bij je open sollicitatie wel even aan waar jouw voorkeur naar uitgaat. Hoe kun jij waarde toevoegen aan Speakup?

Je kunt jouw open sollicitatie direct verzenden naar hrm@speakup.nl t.a.v. Marloes van der Horst. We kijken uit naar je introductie!

Speakup, Institutenweg 6, 7521 PK in Enschede | E-mail: hrm@speakup.nl | Telefoonnummer: 088 – 77 325 87.
Overige aanvullende informatie over ons bedrijf vind je op de rest van onze website.

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures wordt niet op prijs gesteld.