0900 nummer aanvragen – dé voordelen

Gaat je organisatie bellen via een telefoonabonnement van Speakup? Dan heb je de keus uit verschillende soorten zakelijke telefoonnummers. Overweeg je om een 0900 nummer aan te vragen? Ontdek dan hier of dit voor jou past. En hóe dit voor jou past.

 

Wat is een 0900 nummer – en aanvragen, hoe werkt dat?

0900 valt onder de categorie servicetelefoonnummers. Het makkelijke van zo’n telefoonnummer? Het is virtueel. Dat betekent dat we het nummer eenvoudig koppelen aan je bestaande telefoonlijn. En dat we een beller in een flits doorverbinden naar je bestaande nummer. Zonder dat mensen dat zien of merken.

Overstappen op 0900 – of het als extra nummer inzetten – gaat daardoor heel makkelijk. Immers, je hoeft geen nieuwe lijn aan te laten leggen. Ga je zo’n nummer aanvragen bij Speakup? Dan regelen we de overstap of aanvulling simpel en snel voor je.

 

Wanneer kiezen voor 0900? Publieksgemak

Eén netnummer voor alle vestigingen. Dat is voor het publiek hét grote gemak. Aanvragen van zo’n nummer gebeurt daarom in de praktijk vaak door grotere organisaties met meerdere filialen of kantoren verspreid over het land. Of uw beller nu een vestiging in Amsterdam (020), Rotterdam (010) of in Enschede (053) nodig heeft, een 0900 nummer lost het op. Aanvragen en koppelen ervan is voor bedrijven bovendien een peulenschil.

 

Bedrijfsgemak dankzij servicenummer

Enkele veelvoorkomende interne redenen voor organisaties te kiezen voor 0900?

  • Voor een direct bereikbare klantenservice
  • Voor een rechtstreeks bereikbare sales afdeling
  • Om mailen aan te moedigen en bellen te ontmoedigen (bij hogere belkosten)

 

0900 nummer? De voordelen

De gesprekskosten bij je klanten neerleggen, is dat wel zo slim? Het zorgt in ieder geval voor een efficiënte selectie, zodat je alleen serieuze klanten aan de lijn krijgt die je vervolgens ook goed van dienst kunt zijn. Daarnaast zijn er meer voordelen:

  • Herkenbaar als professioneel servicenummer
  • Je bepaalt zelf het tarief dat bellers betalen
  • Je moedigt klanten aan vaker te mailen in plaats van te bellen
  • Interessant verdienmodel

 

Winst maken met je 0900 telefoonnummer?

Naar keus hou je het nummer kostendekkend of laat je klanten extra betalen voor het gebruik ervan. Een 0900 telefoonnummer aanvragen om er winst mee te maken, is dan ook goed mogelijk. Vraag bijvoorbeeld 90 eurocent per minuut of per gesprek. Er zit trouwens wel een maximum aan het tarief dat je bij een 0900 telefoonnummer mag vragen. Per gesprek is dat maximaal 1 euro 60. En per minuut maximaal 1 euro. Je krijgt deze opbrengsten door ons uitbetaald.

Wil je je beller niet op kosten jagen? Denk dan eens aan het alternatief: een 088-nummer aanvragen. Liever laten zien dat je juist in een bepaalde regio zit? Check dan hoe je een nieuw regionaal nummer krijgt.

 

Gratis advies

Is een 0900 telefoonnummer aanvragen voor jouw bedrijf en doel de beste oplossing? We denken graag met je mee. Neem hiervoor contact op!